zondag 30 december 2007

Logeren

Deze week is Bo-Ghy thuis! Nee, hij komt alleen maar even logeren, en gaat dinsdag weer naar "huis" :-)
Afgelopen donderdag is hij gekomen, en was hij helemaal blij om weer thuis te zijn. Het was even hectisch en verwarrend voor hem omdat ik weinig aandacht voor hem had doordat huis vol was met visite en ik Diesel 's middags zou borstelen. Maar toen 's avonds de rust terugkeerde, vond hij direct zijn eigen plekkie op de bank en lag hij diep te snurken.

Tijdens het eten geven was er even wat verwarring; ik heb nl zijn voerbak standaard tijdelijk in de kennel bij Vincent & Chanel geplaatst (ik moet er eigenlijk gewoon 1 bijkopen) waardoor Bo-Ghy zijn bak niet zoals gewoonlijk aan de kennel hing maar op de grond stond.
Het was grappig om te zien hoe makkelijk hij terugvalt in alle oude gewoontes, en voor het eten naar buiten rende om vervolgens met de andere 7 binnen te stormen en op het eten aan te vallen. Hoe vreemd stond hij naar de kennel te staren toen bleek dat zijn bak er niet hing? ... hij keek mij ff aan met een blik van "ben je mij vergeten????" maar toen keek hij naar de vloer, vond hij zijn bak voor zijn voeten en at hij gauw alles op.


Wat wel lastig voor hem is, is dat hij niet meer gewent is om aandacht te delen. Hij vond het maar niks dat anderen ook 'zijn plekkie op de bank' inpikken. Hij kan mij heftig verontwaardigd aankijken met een blik van "Dit kan toch zomaar niet? Zeg daar eens wat van!"

De pups vind hij eigenlijk niks. Alhoewel... buiten zijn ze wel leuk, en is het erg lollig om rondjes met ze te rennen. Binnen moeten ze hem met rust laten, wat hij ook als een echte oude brombeer laat merken. De pups laten duidelijk zien dat ze een opvoeding van 'Oma Emily' hebben gehad, en weten dat ze respect moeten tonen voor oude brommende Boppers. Dus laten ze Bo-Ghy met rust en geven ze elkaar de ruimte zonder elkaar te irriteren.

Ik geniet van de harmonie die er direct weer is in de roedel. Terwijl Bo-Ghy toch al 4 maanden buitenshuis woont, is het nu net alsof hij nooit is weggeweest.
Morgen avond mag hij tijdens het vuurwerk als vanouds bij me op de bank bibberen (want oh, daar is hij zo bang van) en dinsdag gaat hij weer voor een tijdje weg. Hij zal nog wel eens komen logeren voordat hij definitief thuis komt. (er moet eerst een pupje beschikbaar zijn, en dat duurt nog wel een paar maanden) het is net alsof we een soort bezoekregeling hebben, en degene die dit het leukste vindt? Bo-Ghy natuurlijk! Die heeft 2 thuishavens, waar hij bij de ene familie extra aandacht, boswandelingen en knuffels krijgt, en bij de andere allemaal vriendjes en oud en vertrouwd 'zijn meiden' kan imponeren.