maandag 21 januari 2008

drukdrukdruk

pfffffffffff hopelijk komt de rust weer snel terug. Eerst ff bijpraten;
Vorige week zijn we naar de KC van Waalwijk geweest. Een heerlijke show met veel lol, vrienden, bekenden, internationale hoog aangeschreven keurmeesters en uiteraard is het leuk om bij mijn 'thuisclub' te showen (Tja, emotioneel gezien is dat mijn thuisclub aangezien ik 13 jaar in die regio woonde, en nooit een 'Limbo' zal worden ...en me zeker nooit een Limbo zal gaan voelen)
Mrs Banbury keurde alle herders; Vincent en Chanel waren in het kader van 'training' in de puppy klasse ingeschreven. Vincent moest voor een 'uitvoerig keurverslag' lang in stand staan, waar hij dus absoluut en uitdrukkelijk geen zin in had. (het keurverslag bleek achteraf maar 2 zinnen te bevatten; moest hij daarvoor zo lang in stand blijven staan?)
Chanel vond het idioot dat ze aan de riem moest lopen, en vond dat ze best haar eigen tempo kon bepalen, met name richting de ring-uitgang kon ze prima accelereren...
Mrs Banbury dacht dat ik ogen in mijn rug had, en gaf me met gebaren aanwijzingen terwijl ik me probeerde staande te houden met een zigzaggende pup aan de riem...ze keek ge-ergerd omdat ik niet stopte terwijl ze toch duidelijk -achter mijn rug- een handsignaal om te stoppen had gegeven. Okay...tuuuuuurlijk...stom van mij?
Ook Chanel haar keurverslag behelst 5 woorden, met verder wel alle kenmerken 'excellent' terwijl Vincent de opmerkingen kreeg dat zijn vacht moest ontwikkelen en zijn hoofd wat breder moest worden. Ja, logisch als je 7 maanden oud en al 65 cm hoog bent! Chanel mocht als 'beste pup' door naar de erering (waar ze verder niet is bekeken en met een vaantje als aandenken de ring mocht verlaten)
Shanti werd voor de 3e achtereenvolgende keer BOB, en nu 4e in de rasgroep. Dit leverde ons een grote beker op.
Nanda & Co waren er ook, dus Pien kon haar broer en zus weer eens begroeten. Ze ontlopen elkaar niet veel, behalve dan dat Pien nog in haar puppy-jas liep (wie is hier nu Pluk vd Petteflet?) en dus maar meteen met de schaar in een 'coupe modern' is gezet.

De afgelopen week was een gekkenhuis, en ik ben blij dat 't voorbij is. Mijn Poolse collega's waren in NL en dat zorgde voor de nodige extra activiteit. Dit alles resulteerde in een werkweek van zo'n 60 uur + de avond activiteiten (zij leerde mij Wodka drinken, we hebben hen boerenkool met worst leren eten) en de stress omdat de dagelijkse zaken ook gewoon doorgaan. Enfin, we hebben het overleeft....

Zaterdag aan het klussen, want ja de verbouwing gaat weer verder. De ruimte op zolder (boven het honden huis) zal mijn slaapkamer worden, waardoor mijn huidige slaapkamer (=beneden) als studie/werk/PC en -tzt- als kraam-kamer kan gaan dienen.
Chanel snapte er niets van (de vlizo trap stond uitgeklapt in het hondenhuis) en Chanel zou Chanel niet zijn als ze probeerde naar boven te klimmen. Gelukkig zag ik dit op tijd, en kon ik haar naar beneden dirigeren. Ze was het er niet mee eens, maar luisterde godzijdank toch. Wat een braaf puppy!

Tussen het klussen door is Shanti gewassen en kon ze drogen terwijl ik het raggelwerk boven tegen de buitenmuur schroefde, en we zondag morgen naar Verl-Kaunitz konden vertrekken. Een -voor mij- onbekende keurmeester deed de Collies en de OES. Hij had 6 uur(!) nodig om 63 Collies te keuren, dus om 4 uur mochten wij dan eindelijk met de Boppers de ring in. De eindkeuring was al begonnen, en meneer Miklos kon opeens wel in 30 minuten 21 OES keuren...
Enfin, Shanti werd 3e en ik kreeg het keurrapport in handen waarop mijn eerste reactie was: dit is mijn hond niet!... Na controle bleek het toch echt zijn mening van mijn Shanti te zijn. hahahahahahahahahaha... Shanti is 'te licht' (dus geen 'bone'?) ze is laagbenig (Oh, dat is iets nieuws????) en haar staartdracht is niet correct (huh...jaja?)
Tja, showen is een sport...sometimes you win, sometimes you loose... maar op zondag om 6.00 uur je bed uit, 200km reizen, 6 uur wachten en 40 euro inschrijfgeld... da's toch wel heel een hoge prijs om zulke l*lkoek te horen over mijn Prutske.
Gelukkig had ik Chanel meegenomen, en heeft zij weer een leuke dag vol met ervaringen meegemaakt. Ze heeft veel indrukken meegekregen, genoot van alle aandacht van al die 'vreemde'mensen'... en vond het wel lollig om mee te mogen op dit avontuur.

Hopelijk zijn de komende weken wat minder hectisch, en zal Shanti op een volgende Duitse show wel dat laatste CAC halen, waarna ze die 2 titels extra achter haar naam mag zetten.
Nog een weekje werken en dan ben ik een hele week 'vrij' om de rest van de zolder te gaan verbouwen...