zondag 8 juni 2008

Zomer in Nederland

Het is zomer We zijn zomaar het hele weekend thuis, en kunnen genieten van het mooie weer. Dus dat doen we ook!
Het is warm, en de boppers lopen te puffen... afgelopen vrijdag is het zwembadje al tevoorschijn gehaald voor kindervisite, dus was het nu tijd om de overige zomerse gebruiksvoorwerpen tevoorschijn te halen, danwel in werking te stellen. De grote slang uit de schuur gehaald, onder toeziend oog van 8 boppers uiteraard, en vervolgens de grondwaterpomp uit zijn winterslaap getoverd. Vincent en Chanel keken met grote argus ogen wat dit nu allemaal te betekenen had
Na de nodige voorbereidingen konden we het bad vol laten lopen, waar Shanti dus geen gras over liet groeien. Met een snoekduik stond ze pardoes met 4 voeten in het koele water, en dook zoals voor haar gebruikelijk als een duikboot met haar kop onder water. Vincent vond het wel lollig, maar de natte voeten voorkomt hij door over de rand te drinken...net als zijn zus.
Bo-Ghy kwam al snel kijken en duwde zijn dochter aan de kant om ook koele voeten te kunnen halen. Muffin wachtte netjes op haar beurt, en nam even later haar verkoelende bad. Ik heb nu wel gezien dat we eigenlijk een iets groter bad nodig hebben. Andere jaren konden ze er met z'n 3en tegelijk in... het huidige bad is een maatje te klein. Nou ja, da's voor latere zorg.. nu geeft het voldoende afkoeling voor een ieder die dat wenst.

Later op de middag, tijdens het onkruid wieden, lag het 8-tal bij me in de buurt achter in de tuin. Toen ze daar zo met een aantal op een rij lagen, schoot het me opeens te binnen dat we dit jaar wel weer een groepsfoto moeten maken. Juist nu het onzeker is hoelang Raggles nog bij ons zal zijn, vond ik dat we onze jaarlijkse groepsfoto nu maar direct moesten maken. Ze waren allemaal loom van de warmte, dus dat gaf mij een minder zware taak om deze foto sessie snel te klaren. (lees nog ff de blog over de kerstfoto...dan weet je wat voor inspanning dergelijke acties vereisen)
Tja, dat had ik slim bekeken. alle honden kwamen 1 voor 1 als ik ze bij de naam riep. Zit, af, blijf. Tja, en nadat ik er 7 op een rijtje had (..heb ik ze alle 7 op een rij..?) dacht Vincent 'ammehoela' en ging aan de andere kant van de tuin liggen. Nadat ik de andere 7 had verteld dat ze braaaaaaf waren en moesten blijven kon ik Vincent halen, naast de anderen neerleggen en vertellen dat hij moest blijven liggen. Nee niet op je rug, niet met 4 voeten in de lucht Vince, blijf, nee je hoofd omhoog, ja je bent braaf, blijf maar, nee niet omrollen, goed zo... blijf.
Het resultaat is weer geweldig... mijn 'bureau blad' van mijn pc is alweer geupgrade met deze nieuwe foto. Ook de website is alweer geupdate (zie 'mijn honden') en we kunnen hem laten uitvergroten voor de verzameling aan de muur.