vrijdag 8 februari 2008

Showen & Shoppen in Eindhoven

Vandaag waren we in Eindhoven op de CACIB show. Ook wel eens leuk om een 'thuiswedstrijd' te doen! Ik had Shanti ingeschreven, in de kampioensklasse. Niet dat ze een CAC of wat dan ook nodig heeft (ze heeft de NL en Int. titels al) maar ik zou haar zo graag kwalificeren voor de hond van het jaar show 2008. Met al haar buitenlandse successen hebben we gewoon te weinig in NL geshowd afgelopen jaar om werk te kunnen maken van deze kwalificatie.
De keurmeester van het ras was meneer Romalho uit Portugal. Hij maakte Bo-Ghy enkele jaren terug beste van het ras en ook beste van rasgroep 1 in Luik (B), dus had ik hoge verwachtingen van een goede afloop. Helaas was er weinig concurentie... slechts 11 OES. Shanti won haar klasse, werd beste teef en beste van het ras. Joepie!
We konden dus door naar de erering voor de groepskeuring.
Ik kende de Duitse groeps-keurmeester niet, en ben her en der wat info gaan verzamelen. De antwoorden bleken hetzelfde: ik moest als handler opvallen (in 't rood!) in keurige kleding (toch geen mantelpakje?) Ik droeg vandaag een linnen zwarte broek met dito topje en mijn mooie jeans jasje erop. Dat zou voor deze keurmeester 'te casual' zijn; het moest chiquer!
Nu moest ik voor Crufts ook nog wat nieuws aanschaffen, en we zaten midden in Eindhoven... Dus ben ik samen met Willy de Beijenkorf ingedoken!
Aan kleding geen gebrek in de winkel... maar rood is anno winter 2007/voorjaar 2008 niet bepaald de trendkleur... Maar al snel een mooi zandkleurig linnen jasje met bijpassende broek gevonden, rood topje eronder; klaar! (lang leve Visa...)
Dikke pret samen in de winkel, want na het afrekenen ben ik terug de paskamer ingegaan en heb ik me meteen omgekleed. Dus kwam ik terug op de show in mijn nieuwe outfit! tadaaaaaa! hahahaha Iedereen was het er over eens dat het mooi, keurig en chique genoeg was.
Na nog enkele uren gewacht te hebben en FCI groep 1 (alle herders) eindelijk aan de beurt was, schitterde Shanti en ik dus samen in de erering. Shanti liep de sterren van de hemel, en presenteerde zich met haar gebruikelijke flair. Helaas viel het oog van de keurmeester op 10 andere honden, en mochten wij de ring direct weer verlaten.
Hmmm :-( Ik kan proberen om mijn nieuwe kleding bij de 'adviseurs'te declareren? Of nee, ik zal toch maar gewoon blij zijn met de Beste van het Ras overwinning ...en mijn nieuwe kleren zijn een aanwinst, die ik ook tijdens mijn werk, op Crufts en in Monaco kan dragen!