dinsdag 6 mei 2008

weekendje Denemarken

We zijn weer aan het kilometervreten, maar wel op een leuke en relaxte manier; Afgelopen weekend zaten we in Hillerod en Koge (Denemarken) voor 2 shows.
Donderdag de hele family de auto in, en op weg naar Nanda om Raggles voor een weekje te laten logeren. Het was wat vol achterin, maar de boppers zijn volleerd in de kunst om middels een hondse legpuzzel autobreed-tapijt te maken. Bo-Ghy mocht voorin, want die beheerst deze techniek niet, en wordt knorrig als hij niet genoeg privat-space heeft. Oke, dat was dus opgelost.
In Almere lachtte Raggles Nanda al tegemoed, keek niet om naar mij maar was blij weer bij haar 2e thuisadres te zijn. Pak van mijn hart, en met een brok in mijn keel maar snel omgedraait en wegwezen. Door naar Geeste (D) om bij Mark en Roosmarie pupjes te gaan kijken en ons lange feestweekend te laten beginnen. De pups zijn om te stelen, zo leuk! De bubbles smaakte prima, en de boppers konden lekker in de tuin hobbelen. De sleurhut op de oprit was ons eigen logeerbed. De boppers deden nog even een poging om een extra luxe legpuzzel in mijn bed te creeeren... maar dat vond ik toch niet zo'n leuk idee... Op vrijdag zijn we weer verder gegaan naar Denemarken, waar we werden opgewacht door Ada, Klaus, Marlene, Hans en Lis met een volledig verzorgde Italiaanse maaltijd. Leuk en lekker!

Zaterdag lekker rustig aan gedaan, het was schitterend weer en in DK zijn hondenshows altijd buiten. Er waren 50 honden voor ons aan de beurt, dus alle tijd om te borstelen en te kletsen met de andere exposanten. Vincent had een concurent in zijn klasse, Chanel stond helaas alleen. Jammer, ik vind juist de comepetitie zo leuk! Vincent won op zijn sloffen..en kreeg een uitmuntend waardoor hij nu naar Crufts mag. Chanel presenteerde zich als een plaatje; ze liet zich werkelijk van haar beste kant zien. Ze kreeg een keurverslag wat we wel in willen lijsten.. zo mooi. En ook zij mag naar Crufts met deze kwalificatie.
Na de show uiteraard de champagne open getrokken en in de zon lekker nagepraat. Wat is het toch altijd leuk met die gekke Denen... altijd lachen, altijd pret!
Na de show was er een diner in Koge met de OES club. Ik had de sleurhut al bij de showlocatie geparkeerd, waar de honden lekker op het veld konden rennen en spelen. Na het diner op tijd mijn bedje in, en de volgende ochtend weer vroeg op. Mijn sleurhut mocht aan de ring staan, waardoor alle honden vanuit het raam konden 'meekijken' naar de show.
De sfeer was weer geweldig, 33 honden deden mee en de zon scheen heerlijk; niet te warm voor de honden, maar wel lekker voor ons. Vandaag was er 1 concurent voor Chanel; een mooi hondje wat ook wat ouder was dan mijn klein meisje. Maar ook nu deed Chanel haar opperste best en won zonder twijfel. Vincent was alleen en had wat moeite om netjes te blijven staan. Pfff... het duurde hem net ff wat te lang. Nou ja, deze shows waren ook om te oefenen en hij heeft het best netjes gedaan. Ook nu kregen ze beiden een Uitmuntend en keurige kritieken. Shanti won in een zeer zware kampioensklasse de 3e plaats, waar ik best tevreden mee ben. Haar kop is immers helemaal kort gekloven door de tweeling.. en ze zou er beter uit kunnen zien.
Na de show werden we uitgenodigd om een borrel te halen bij Lisa en Birgitte,
waar ik de sleurhut op het erf mocht plaatsen. Alle honden mochten in de tuin spelen; mijn 7 stuks waren wel in de meerderheid, maar het was natuurlijk dolle pret met zoveel honden samen! Later nog lekker uit eten geweest in de haven van het stadje; wat een dag!
Maandag ochtend vroeg weer op pad, en naar het strand bij de Storebealt brug om uitgebreid te ontbijten en de honden te laten spelen. Om 6 uur waren we thuis...moe maar voldaan na zo'n leuk weekend. Vandaag een wasje draaien, wat dingetjes thuis doen en morgen ochtend naar San Marino. Bo-Ghy kan slecht tegen de warmte, en mag bij zijn pleegouders logeren voor een weekje, de anderen gaan gezellig mee.
Tot volgende week!