maandag 14 juli 2008

Vakantie tijd

Het is vakantie tijd, en dat is goed te merken. Iedereen is vrij, heeft vakantie en ik doe iets fout denk ik... want mijn hoofd en agenda loopt over! Op mijn werk is 'Operatie Stofwolk' voltrokken, en verwijzen de voicemails en " out office reply's" van mijn collega's naar mij als vervanger... Da's wel een uitdaging als je midden in een transitie zit.. De dagen blijken te kort, en hoeveel afspraken passen er in een dagdeel?
Als ik dan 'savonds uitgeput en sufgepraat thuiskom (of na een thuiswerkdag de laptop uitzet) wachten er 11 viervoeters op me...die willen AANDACHT Ik zie je denken; 11??? Ja, want het is immers vakantie tijd!
Pien, Stacey en Jack zijn hier te logeren aangezien de baasjes lekker onderuit geschoven ergens in de zon zitten. Allemaal leuk hoor...maar wel hectisch.
Pien is hier voor het eerst, en stuitert als een ongeleid projectiel door het huis, kennel en tuin. Volgens mij heeft ze last van een soort Belgisch magnetisme. Als ik links zeg, gaat zij rechts; als ik wil dat ze binnenkomt, stuitert ze naar buiten... als ze buiten moet blijven dringt ze iedereen aan de kant en forceert ze hekjes om toch maar vooral daar te komen waar ik haar nu net niet wilde hebben... Dit tot grote ergernis van Muffin, die na diverse aardige pogingen nu met harde hand Pien in het gareel laat lopen. Pien is er totaal niet van onder de indruk, en snapt nog steeds niet dat je bijvoorbeeld gewoon direct naar je eigen etensbak moet lopen, in plaats van eerst 7x je neus in andermans voerbak te duwen. < zucht > Dan kan het namenlijk wel eens gebeuren dat die neus beschadigd wordt door de eigenaar van die voerbak... Al met al geeft dat veel onrust tijdens het eten, en werkt dat weer bij mij op mijn zenuwen...
Jack eet in de keuken, achter het hekje. Rust.. (zou je denken) Nee, want Jack wil alleen maar eten als er iemand naast staat die hem steeds maar verteld dat hij braaf is en lekker zijn brokjes moet gaan opeten Allemaal leuk en aardig, maar ten eerste vind ik dat een hond maar gewoon zijn bak moet leegeten, zonder nonsense. Anders eet hij maar niet. Ten 2e zie ik me al tegen 11 honden dergelijke capriolen uithalen. Ten derde ben ik druk bezig om Pien met dat beschadigde neusje uit de overige 10 bakken weg te houden... Enfin, na anderhalve week heeft Jack besloten zijn bak gewoon leeg te eten, zonder gezeur.Braaaaave hond!
Dan hebben we Stacey rondhobbelen, die precies weet hoe het hier werkt. Wat een gemak... maar gisteren vond ze toch wel dat het erg moeilijk is om steeds die aandacht met 10 anderen te moeten delen en dacht ze even een stapje hogerop in de roedel te gaan...Daar waren de andere dames het dus niet mee eens dus... Stacey weet weer wat haar plaats is, en dat we hier in een roedel leven.
Raggles is wat van slag door al die hectiek en gewijzigde protocollen. Dat kan ze maar moeilijk bevatten op haar oude dag. Bo-Ghy heeft het druk om Jack in het gareel te houden, en neemt het zowaar zelfs voor Vincent op als Jack iets te dominant loopt te doen! Muffin heeft het maar druk om als roedelleidster op te treden, maar ze geniet wel van haar rol. Vincent, Chanel en Shanti vinden Pien helemaal het einde, want die is onvermoeibaar in het buitenspelen!
Al met al dus wel een lekker stel... ook al is het erg druk, ze hebben ook veel lol met elkaar. Op elk willekeurig moment van de dag komt er een grijs-witte kluwe in de tuin voorbij geraasd, die tikkie-met-verlos doet... Ze kunnen met z'n allen tegelijk die irritante Golden Retriever bij het hek wegblaffen (dat beest wist niet wat hem overkwam) en over een weekje wordt het weer rustig hier in huis als de loge's weer naar huis gaan. Dan komen ook een aantal collega's weer terug, en kan ik gaan aftellen en mijn vakantie in September gaan plannen