maandag 28 juli 2008

Warm...

In Nederland is het blijkbaar alleen mogelijk om te hollen of stil te staan... Na 3 weken regen, moeten we in enkele dagen omschakelen naar een temperatuur van 20 graden meer dan vorige week...pfffffff Dat valt nog niet mee voor ons, en voor de boppers ook niet.
Nu hebben we hier in huis het geluk dat we niets moeten (geen verplichte wandelingen ofzo) en wel alles mogen.. dus niemand hoeft zich meer in te spannen dan nodig.

Raggles heeft het moeilijk met de hitte.. haar ademhaling is zwaar, en ze ligt de hele dag onder het tuinbankje in de schaduw. De enige activiteit is van de waterbak naar het bankje en vice versa. Ze geniet van de rust, en wil niet binnen gaan liggen; want Inge is buiten!

De jeugd is rustig, er wordt weinig gespeeld. Bo-Ghy heeft een nieuwe kuil onder de rode Esdoorn gegraven, waar hij rustig de hele tuin overziet en zich vooral niet druk maakt. Zijn dochter Babs heeft nl zijn oude kuil in beslag genomen waar ze met een dikke jas lag te hijgen. In de regenperiode lag ze hier ook.. dus kan je je voorstellen hoe haar poten en bek er uit zagen.. ons klein huisvarkentje!
Gister ochtend dus maar ff gauw de tondeuze over haar heen gehaald. Dit keer geen 'coupe San Marino' (dwz: de rug kort geschoren, rest netjes in model geknipt als een teddybeertje) Nee, haar poten zagen er zo dramatisch uit dat ze nu (op kop en staart na) helemaal op 9 mm lengte is. Ahum, met haar 'Tres volumineux' postuur lijken haar pootjes wat iel...maar ohhhh wat is ze mooi!!! en wat is er er zelf blij mee! Ze heeft 3 rondjes in de tuin geparadeerd om te showen hoe mooi ze nu is. (grappig, dat deed haar overgroot moeder Bonny ook altijd na het borstelen!)

Met de hitte zet ik meestal het badje voor ze neer, zodat ze in het lekker koude water kunnen gaan staan en spelen. Ik ben nu eenmaal een malloot, en iedereen die me op zo'n moment zou zien, zou een busje bellen om me af te laten voeren vrees ik...

Kom jongens, we gaan een badje neerzetten.
Minimaal 5 boppers kijken me aan, springen op en weten dat we iets leuks gaan doen..
Ik loop naar binnen, met een zwik honden achter me aan
Jaaaa, eerst badje zoeken Muf... niet voor mijn voeten lopen. Ah.. daar is het badje, kom jongens, buiten eerst opblazen!
Dezelfde zwik honden hobbelt weer met me mee naar buiten en begint te blaffen bij het uitpakken van het blauwe peuterbad.
Nee Vince, niet in happen, dan gaat ie lek, Sukkel!
Het vorige badje is gesneuveld nadat ik het leeg had gegooid en liet drogen in de tuin. Vincent en Chanel 'vonden' het en probeerden er 4 kleine zwembadjes van te maken.. da's dus mislukt, maar ik had wel 45 stukken blauw plastic in mijn tuin liggen.
pfffffffffffffff da's blazen zeg.... kunnen jullie zelf niet blazen?
Muffin gaat nu uit haar dak, en blaft een rondje door de tuin. Shanti staat naast me te blaffen dat ik door moet blazen.. ze wijkt niet van mijn zijde...want haar bad komt eraan!
Zo, jullie bad is bijna klaar, waar gaan we het neerzetten Pruts? Ja, da's een mooie plek.
Shanti dartelt om me heen en ik zet het bad op het gras, en Shanti springt er direct in.
Nee Pruts, er zal eerst water in moeten!!
Shanti kijkt me verbaast aan, kijkt naar haar voeten en de bodem... Je ziet haar denken 'hier klopt iets niet'. Vincent en Chanel aanschouwen het geheel, rennen en blaffen achter Muffin aan zonder te weten wat nu eigenlijk het spelletje is. Ik loop naar de grondwater pomp, gooi de slang uit naar het bad en zet de pomp aan. Feest compleet!
Lekker he Shanti!!! Duw haar maar aan de kant hoor Muff.
Shanti is blij met het ijskoude water, Muffin stapt erbij.. Vincent, Chanel en Raggles houden het bij drinken over de rand.
Bo-Ghy... Bo-Ghy!!!! Bad staat er!!!
Bo-Ghy komt uit zijn kuil, en komt snel kijken... helaas. Bad is vol met dochter en nicht.
Duw ze maar aan de kant hoor kerel
Bo-Ghy kijkt me aan, en als ik Muf iets opzij duw stapt hij snel in het badje met een gelukzalige blik in zijn ogen; da's pas lekker....
De rest van de middag is het een gespetter en geplons van honden die in en uit het bad stappen. Shanti is wel de gangmaker en moet wel de reincarnatie van een zeehond zijn... ze plonst, stopt heel haar kop onder en is van top tot teen druipnat.
Chanel komt niet verder dan uit het bad te drinken. En als ik haar aanmoedig, of zelfs met haar voorpoten erin zet krijg ik een vernietigende blik van haar. Hoe durf ik haar natte voeten te geven?
Raggles stapt af en toe in het bad als ik erbij ben, en gaat vervolgens weer snel onder haar bankje slapen.. Coco kijkt het allemaal van een afstandje aan en komt de schaduw niet uit. En ik.....ik heb dolle pret en geniet van mijn honden die lekker hun gang gaan.