zondag 15 november 2009

Wandelen

zomaar... in een opwelling kwam het idee naar boven. Ja, eerlijk is eerlijk.. het begon bij de eigenaren van het laatste nest (de Fransozen) die samen gingen wandelen. Al snel borrelde het idee bij mij op om dan ook maar wat andere Youandi boppers uit te nodigen. Maar, met het idee dat ik ivm het aankomende nest over 10 dagen weer aan huis gebonden ben, was het wel kort dag. Dus eind oktober ging de mail eruit, en afgelopen week hadden we de locatie en deelnemers in beeld. Dus vandaag gingen we met 13 Youandi honden wandelen. Helaas moesten enkele baasjes last minute afbellen door de griep, of zware regen (bij hen in de regio.. niet hier in het zonnige zuiden!)

Ik was vorige week al eens in de Maasduinen geweest als verkennings tocht, en vandaag was het dan wel wat minder zonnig, maar daardoor ook minder bezoekers. Hierdoor hadden onze harige modder en zandmonsters minder publiek, en dat is op zo'n moment wel prettig!
De groep bestond uit allemaal familie, en dat was af en toe wel herkenbaar (mama, kijk deze lijkt op onze Kyda... Ja klopt, dat is de dochter van Kyda!)
En ook de ervaringen (lees: streken) van de half broertjes en zusjes konden zo eens mooi worden uitgewisseld :-)

Ik heb genoten! Dit is leuker dan welke kampioens titel dan ook.... Al die pups, nu inmiddels (half-)volwassen honden.... gezinnen waar mijn pups deel van uitmaken, en elke dag plezier ervaren van mijn boppers. Ik ben trots. Ja ik ben heel trots op alle Youandi Honden die hier ooit geboren zijn.

Volgende keer zal ik eerder starten met de planning, en dan zullen er hopelijk nog meer mensen en honden kunnen deelnemen. Dank aan iedereen die er bij was vandaag: ik vond het geweldig dat jullie er waren!

ps, op de nieuws-pagina kan je door-klikken naar het foto album