zondag 5 december 2010

Sinterklaas

Oh kom er eens kijken, wat ik in mijn schoentje vind.... alles gekregen, van onze Chanel!

5 weken geleden zagen we 10 pups op de echo, en ik maakte me op voor een flink nest. Het is blijkbaar alles of niets in Villa kakelbont. Of géén pups (denk ff terug aan alle mislukte pogingen om Muffin & Stacey zwanger te krijgen) of we doen in 10-tallen. (Shanti & Pien in 2009) Nu de beurt aan Chanel.... maar Chanel doet alles op haar eigen manier. Relaxed, zelf verzekerd en kalm. Chanel kreeg 7 schitterende pups. Alles onder controle ;-)
Ja, het gebeurt... soms worden pups in de baarmoeder 'geresorbeerd'. Een soort miskraam waarbij het moederlichaam alle 'resten' van niet levensvatbare pups opruimt zonder dat daar sporen zichtbaar van zijn. Zo kunnen hele zwangerschappen 'oplossen in het niets'... het overkomt alle fokkers wel eens. En bij zeer secure echo's (zoals mijn d'arts die maakt) merk je dus dat er meer pups op de echo worden gezien, dan dat er uiteindelijk worden geboren. Dat is wel vreemd bij de bevalling, zeker bij zo'n dikke buik als Chanel dat je denkt dat er ook wel weer 10 pups in kunnen zitten. 
Maar Chanel doet het slim, en ze zet 7 gezonde pups op de wereld. De geboorte gewichten van de pups zijn flink. De kleinste pup weegt 390 gram... dat is net zoveel als de gróótste pup uit het nest van haar zusje in 2009! (Maar ja, die had er ook 4 meer bij zich)  nou, als je het mij vraagt.... dan heb ik liever 7 grote dikke sterke pups, dan 11 kleine kwetsbaardere pups!
Laat Chanel maar schuiven.... ze had een probleemloze bevalling en ze vond het prima dat Annemarie en Marjo erbij waren. Voor mij was het vreemd, maar wel erg gezellig. (Misschien wel iets te gezellig?) Tijdens en na de bevalling viel het gewoon op hoe rustig Chanel was. Ook nu, enkele dagen later merk ik continue hoe leuk ze het vindt en hoe ze geniet van de aandacht. Ze zorgt zo goed voor haar 7 kids, ik heb er geen omkijken naar!
Ik geef geen flesvoedingen, en ik hoef geen extra aandacht te geven aan 'kleine pupjes' die aangelegd moeten worden... alles gaat op rolletjes!  De pups groeien lekker en Chanel voelt zich topfit. Wat een rijkdom!

Het is natuurlijk altijd jammer als er mensen teleurgesteld moeten worden. Er waren zoveel mensen die me de laatste maanden / weken benaderd hadden voor een pupje, dat ik nogal wat gezinnen teleur moet stellen. Zeker de mensen die wachtten op een reu moeten afzien....  met slechts 1 reu was de koek snel verdeeld. Gelukkig was er nog een zoon van Vincent in Zwitserland beschikbaar en als alles goed gaat komt die dan in Nederland wonen! Dat is dan wel weer erg leuk. Ook de teven waren snel verdeeld en alle gezinnen zijn enthousiast dat er over enkele weken een pupje de familie zal komen opvrolijken.

De namen, ja dat was natuurlijk een inkoppertje.... alle bijnamen komen deze keer uit het Sinterklaas gedoe! Wel lekker hoor! Ik kan me de lach van de buurvrouw al vooorstellen als ik over 6 weken "Péééépernooooootje" roep in de tuin.... Maar de stamboom namen worden anders, die komen uit het "droom thema".... het is ook een 'droom nest' elke fokker droomt er toch van om zo'n nest te hebben!  :-)
Ik ben zo trots op Chanel.... én Doughnut natuurlijk!