woensdag 13 augustus 2008

Honden weer..

Eigenlijk gaat alles lekker zijn gangetje...en is er weinig te melden. Echter iedereen die ons een beetje kent, weet dat het hier nooit echt rustig is en er altijd wel iets gebeurd.
Zo heeft Bo-Ghy gisteren besloten geen weer-mannetje te willen worden. Onze held op sokken is zich de blubber geschrokken van de hagelbui. Het ging ook wel vreemd hoor... Ik kwam thuis, de zon scheen en ik heb alle boppers naar buiten gelaten. Ik moest nog wat werk afmaken, dus ging ik naar mijn werkkamer (ja, die is nieuw...de oude slaapkamer beneden is verbouwd tot werk/ prijzenkast/ kraamkamer... en is nu eindelijk klaar) terwijl ik zat te werken begon het te waaien. Ik zag de bamboe in de voortuin wapperen, en hoorde de wind door het rookkanaal van de haard gieren. Ik vond het wel bizar, dus liep naar de huiskamer en werd op dat moment bekogeld door hagelstenen! Echt waar, ze vlogen door de tuindeuren wel 4 meter de kamer in. Oh jeetje... alle honden waren buiten! Ik gilde tegen de wind en hagel in dat ze binnen moesten komen, hetgeen ze ook als een tornado direct deden. Maar hoe zie je in zo'n heksenketel nu of ze er allemaal zijn? Ik kan in 1 oogopslag niet zien of er 9 OES binnen zijn. eerst naar de achterdeur van het hondenhuis gelopen, deur open, roepen.. ja hoor; nog 1 hond. Tellen: heb ik er 9? (8 van mij + loge Micky)
Ze waren bekogeld met hagelstenen van 1 a 2 cm.... en ik ook. Dat doet pijn joh!
Na 10 minuten was het over. De wind ging liggen, de zon ging schijnen en de vogeltjes weer fluiten. Onvoorstelbaar, wat een contrast in zo'n korte tijd. De honden waren weer rustig, dus konden weer naar buiten. haha, ammehoela dachten ze... ga zelf maar. Na wat overredingskracht en commando's liepen ze uiteindelijk weer buiten te spelen. Behalve Bo-Ghy. De held. Maar na wat extra aanmoediging slenterde hij met tegenzin dan toch naar buiten, en kon ik de huiskamer aandweilen en daarna mijn werk afmaken. todat...ja hoor, Bo-Ghy met een kracht het hekje forceerde, binnen kwam en linea recta onder mijn bureau kroop. Het begon nu te rommelen en te onweren. Och jeetje, Bo-Ghy had echt een slechte avond hoor! Gelukkig maakt het de anderen niet uit of er nu donder en bliksem voorbij drijft, en hebben we het rustig langs laten drijven, waarna we allemaal weer naar buiten konden.

Ook vandaag (gelukkig weer eens een halve thuiswerk dag) was het regelmatig rennen om ze droog binnen te halen, en konden ze na een half uurtje steeds wel weer droog naar buiten. Bo-Ghy is nog steeds wat achterdochtig, en houdt alle vluchtroutes goed in de gaten....