woensdag 13 januari 2010

Alle ballen verzamelen...

Er ligt nog steeds sneeuw, het kwik komt niet boven het nulpunt... en ik realiseer me dat de pups nog nooit gras hebben gezien! Alles is wit, wit en nog eens wit.
Ze stuiteren wel over de speelplaats, door de hele tuin, tussen de planten door (ik wens de nieuwe eigenaren veel succes om ze dit weer af te leren) maar gras... nee, dat hebben we al weken niet meer kunnen ontdekken onder die witte deken. Door de kou heb ik het indoor speelparadijs maar uitgebreid door de ballenbak binnen te plaatsen. Gelukkig is het hondenhuis ruim, en kan ik het ook als ze er niet mee spelen laten staan (het lijkt onze race baan vroeger wel... die mocht ook soms na het spelen blijven staan)
Plassen doen we meestal wel met z'n allen buiten. Als ze wakker worden dan loop ik meteen met 9 hummels achter me aan naar buiten, en worden alle behoeftes keurig buiten gedaan. Goedzooooooooooo groooooooote puppieeeeeeeees...... Mijn buren lachen zich rot, en lieten me onlangs weten dat dit best een heel rustig nest is (na het EF-EF-nest van afgelopen zomer) maar dat ik dat wel compenseer met mijn hoge goedzoooooooooooo braaaaaaave puppie-puppie-puppie-puppie!!!! (maar de pups luisteren prima, en ik hoef er nooit eentje op te pakken, want ze hobbelen zo achter me aan. Wel zo makkelijk als het er 9 zijn!)
Enfin, door de kou spelen ze dus beperkt buiten en destemeer binnen. Ze lopen een paar keer per dag, een aantal uren dus gewoon lekker los door het hondenhuis, en hebben dikke pret samen. Iedereen die mijn huis kent, weet dat de toilet en douche dus via het hondenhuis bereikt worden. Nou ja, elk huisje heeft zijn uhh ongemakkelijke indeling-kruisje... Niks aan de hand, behalve nu de pups wat groter zijn, en me hard achterna lopen als ik naar het toilet ga. Best gezellig hoor... naar het toilet met 9 pups aan je voeten. Ook leuk dat ze dan de toiletrol willen plunderen (nee, het zijn geen Goldens, en we doen NIET mee aan de page reclame!) ..of als ze er met het prullebakje vandoor gaan. Ook de douche is niet veilig, en ik heb al eens alle handoeken en washandjes kunnen terugzoeken in de puppy kennel (ze nemen wel alles netjes mee naar huis...)


Maar goed, ze hebben nu dus ook de ballenbak. Erg leuk.... en net als het vorige nest wordt er driftig in gedoken, gezwommen, gesparteld en tikkie met verlos gedaan. Gevolg... de ballen stuiteren in het rond en er liggen meer ballen buiten de bak dan in de bak. Ook leuk, want die rollen dan weer weg, en kunnen 'als een prooi gevangen worden'. Maar die ballen schieten dus alle kanten op, en ze nemen ze weer overal mee naartoe.
Zo heb ik inmiddels rode, gele, blauwe en groene ballen in alle kennels gevonden, ballen in de tuin, ballen op de oprit(?) ballen in de buiten ren, ballen in de keuken, in de toilet en ja, vanmorgen lag er zelfs eentje in de douche bak.
Tijdens hun laatste maaltje om een uur of 11 's avonds loop ik dus nu mijn hele huis door om de ballen te verzamelen en terug in de bak te kiepen. Zodat we morgen ochtend weer met een verse bak kunnen beginnen.


Wat heb ik een hoop lol met ze... nog maar een paar dagen... wat zal ik ze gaan missen.... zondag zullen er 5 pups al naar hun nieuwe families gaan. Bentley vliegt op de 24e vanaf Schiphol en Donna zal op de 26e worden gehaald. Winnie uhhh Pientje is afgelopen week 500 gram aangekomen (wow!!!van 1900gr naar 2400gr!) en zal ook als ze 9 weken is naar haar nieuwe familie mogen gaan.
En Pooh....? Pooh niet. Pooh blijft bij ons.
(Poehpoeh!!!)