dinsdag 21 oktober 2008

Next generation

Zo hebben we enkele weken weinig te melden wat 'blog-waardig' is, en zo staat allles ineens weer op z'n kop...en dient er zich een next generation gevoel aan.
Het eerste geweldige giga-leuke nieuws, is dat Vincent vader wordt. De dame die 4 weken terug zo op de valreep na onze vakantie voor hem op visite kwam, bleek deze week tijdens de echo zwanger te zijn. Wat zijn we trots, wat zijn we blij!
Het maakt het wel een beetje extra bijzonder, omdat Lynn een kleindochter van mijn oude Emily is; zo wordt mijn Emme dus heel dichtbij, opeens weer overgrootmoeder.

Tja, en een ander fenomeen wat me doet denken aan een 'next generation' gevoel, is ons avontuur in Lausanne. 3 jaar lang heb ik met Shanti de sterren van de hemel gelopen. Waar ze kwam, daar won ze. Onze vernieuwde 'trofee kast' puilt uit met al haar bokalen. Zo'n hondje fok je maar 1 keer... zo'n carriere maak je maar 1x in je leven mee...dacht ik.
Maar, dan komen er 2 kleuters in een leeftijd dat ze mee mogen doen voor de CAC's.. en dan starten we weer (wat langzamer en gematigder dan met Shanti) toch weer met showen. Chanel haar debut in de intermediate class was vorige maand op de nationale Elevage, waar ze met 15 maanden+ 1 week het reserver CAC won. Over +/- 20 teven die ouder(en dus meer 'af') waren dan zij. Toeval?
Nu was het de 2e show om mee te doen vooor de CAC's en mocht Vincent ook meedoen. Hij beet de spits af (reuen zijn altijd voor de teven aan de beurt) met net 16maanden in de intermediate class tegen een hond die 6 maanden ouder was. Dat is veel, als je je beseft dat Vincent erg groot is en een slungel lijkt die nog veel tijd nodig heeft om een kerel te worden. Maar 'mijn meneertje' won zijn klasse met glans, en werd zelfs reserve beste reu!!! Dit levert hem een vol CACIB op, wat een super start is om internationaal kampioen te worden. De 2e showdag verliep chaotisch, hetgeen ten koste ging van Vincent zijn voorbereiding en resulteerde in een 2e plaats met RCAC.
Zusje Chanel liep 2 dagen op haar sloffen de oudere dames eruit; verbaasde de keurmeesters met haar adembenemende gangwerk, en won beide dagen het CAC.

Ik ben nog een beetje beduust... Overkomt mij dit echt? Halen mijn jeugdige hondjes, die elkaar's kop kaalvreten in hun wilde spelletjes, deze successen? Ga ik het beleven dat Shanti haar carriere niet uniek is?
Tijd zal het leren; maar 1 ding is zeker: de nieuwe generatie heeft zich nu al op de kaart gezet!