zondag 26 oktober 2008

Oneerlijk

Tegen alle verwachtingen in krabbelt Raggles op uit haar dip. Net als Emily destijds, heeft ze een paar heel slechte dagen gehad, maar nu eet ze weer haar bak leeg. Vanavond heb ik wat extra brokken in haar bak gedaan, die ze met grote happen wegwerkte. Vanochtend stond ze rechtop in haar kennel toen ik beneden kwam, en ze heeft vandaag zelfs - op haar manier- actief meegeholpen met grasmaaien! De anti-slip matten uit de laatste maanden van Emme zijn weer van zolder gehaald, en zo heeft ze dus luxe ligplaatsen in huis- en werkkamer waar ze niet hoeft te spartelen om op te staan. 13 jaar en 5 maanden oud... we leven bij de dag.

Maar terwijl ik me de afgelopen dagen druk maakte, en gisteren alweer wat opgelucht voelde kwam gisteravond dat klote telefoontje van vrienden; Suus is ziek. 8 maanden oud, en tijdens het avond eten zomaar ineengezakt. Wit tandvlees. Dierenarts bezocht, infuus gegeven.. afwachten...
Vanmorgen om 9 uur wilde ik gaan bellen hoe het met kleine Suus is, maar de sms was me voor; Suus is vannacht om 2 uur thuis in de armen van haar baasjes overleden. Een inwendige bloeding- zonder aantoonbare oorzaak- is haar fataal geworden.
We zijn allemaal sprakeloos.
Lieve kleine Suus... in Frankrijk nog lekker met Vince en Chanel aan het keten.. gisteren thuis nog gewoon met haar grote vriend aan het spelen...
Pas 8 maanden oud. Wat is het leven soms oneerlijk.

Dag Suus, dag lieve Suus.