vrijdag 24 oktober 2008

Pieken en dalen

Zonder dalen geen pieken zeggen ze wel eens... En omdat mijn pieken enorm hoog zijn -ik heb nu eenmaal een super leuk leven met veel lol, liefde, gezondheid en geluk. En daarom heet Muffin toch ook "Live Life to the Max"... Maar daar horen dus verzelfsprekend ook de minder leuke periodes bij. Over de piek schreef ik eerder deze week.. en zomaar plots stort je van je roze wolk af als blijkt dat Stacey niet zwanger is. Weer niet. Ik wordt er werkelijk radeloos van, en zo ondertussen zie ik op sombere momenten de in 20 jaar zorgvuldig opgebouwde bloedlijnen en leuke eigenschappen langzaam wegsijpelen... Om te janken.
Als het zo doorgaat, dan komt het werkelijk op de 'next generation' aan, maar wat dan in de tussentijd? Al de mensen die op een pup zitten te wachten? En dit wil zeggen dat mijn oude Raggle Freggle dus geen oma zal worden... zelf zo'n goede moeder en makkelijk grote nesten gevend, maar haar dochters lukt het niet. Ja, ik kan wel janken.

En Raggles... ze laat me weten dat het niet goed met haar gaat. Ze eet al enkele dagen haar bak niet leeg. Sinds 2 dagen kan ze 'smorgen niet meer zelf opstaan. Gisteren en vandaag werkte ik rustig thuis. Maar in de werkkamer ligt laminaat... en ze wil natuurlijk wel bij me liggen. (da' s best vol hoor; 9 honden onder/naast/voor/achter je stoel en bureau!)
Dus Raggles spartelt wat af, en ik help haar oude lijffie met liefde meermalen per dag omhoog. Als ik haar zo optil realiseer ik me dat ze snel mager wordt... Haar ogen zijn weer ontstoken, en zitten vol korstjes die consequent heel lief en voorzichtig door Vincent worden weggepoetst. Vandaag zag ik dat de tumor (zo groot als een bloemkool van zeker 500gr) is gaan bloeden. Het druppelt eruit...
Ik voel dat het niet alleen uitwendig zit, maar haar hele onderbuik zit vol.
Wanneer ik haar schoonmaak en knuffel 'lacht' ze naar me, en gaat ze op haar rug liggen rollebollen...wat heeft ze een lol! Terwijl ik dit zie kan ik mijn tranen niet tegenhouden, en vraag ik me af of ze nu pijn heeft of niet. Ze is een taaie, maar ik zal waarschijnlijk heel snel een besluit voor haar moeten gaan nemen.