woensdag 17 december 2008

10 jaar jong

Vandaag wordt Coco 10 jaar!


Op een of andere manier staat 17 December in mijn geheugen gegrift, en ondanks het feit dat ik zelden of nooit aandacht aan 'hondse verjaardagen' schenk, flitste vandaag na het horen van de datum door mijn hoofd: 17 december: Coco is jarig.
10 jaar geleden zag ze met 2 zusjes en een broertje het levenslicht, wat best een beetje een wonder kon worden genoemd. Lotte kreeg op 8 jarige leeftijd haar pups, en zorgde er zo voor dat de 'Youandi-bloedlijn' kon blijven bestaan....
Iedereen die mij en mijn honden echt kent, weet wat dit toen (en nu) betekende.

Toen ik vandaag tijdens het werk dus na het horen van 'het is vandaag 17 december' zei "dan wordt mijn Coco vandaag 10 jaar!!!" Kreeg ik de reacties als: 'poeh, da's al oud....'
Gelukkig heb ik helemaal niet dat gevoel. Met het afscheid van oude Raggles nog vers in het geheugen, behoort Coco gewoon tot de jonge garde! Ze rent mee door het bos, klautert - ondanks haar wat stijve rug- dagelijks vlot de trap op en af (want ja, zij ligt als enige 's nachts naast ...uhhhh op mijn bed te slapen) en heeft tijdens het buitenspelen nog het hoogste (lees: luidste) woord.

10 jaar; een mijlpaal, dat wel. Proficiat, mijn Lief Coco-Cadeautje!

ps, leuk detail: 21 jaar geleden, dus op 17 december 1987 zag mijn Bonny (Surprise van 't Schokkerland) het levenslicht. Bonny is de stammoeder van Youandi, en dus ook de oma van Coco.