dinsdag 2 december 2008

Work & pleasure.. & succes!

In een druk leventje als het mijne, is het regelmatig noodzaak om prioriteiten te stellen, keuzes te maken en dingen van de agenda te schrappen. Er zitten nu eenmaal maar 24 uur in een dag ..ookal zou ik daar graag 28 van willen maken.
Ik heb een super leuke baan die meer dan 40 per week in beslag neemt, maar ook dat is een keuze. Die baan geeft me wel de vrijheid en mogelijkheden om te leven zoals ik het graag doe. Alleen jammer dat er zoveel vrije tijd in gaat zitten! :-)
Gelukkig kan ik veel werk van huis uit doen per telefoon en email. De honden vinden dit wel leuk en in de werkkamer is genoeg ruimte voor ons allemaal, dus werken we als een 'team' aan de transitie voor mijn klant. Uiteraard hoort er bij dergelijk werk ook veel persoonlijk contact, wat dmv veraderingen en bezoeken ongeveer de helft van mijn werkweek in beslag neemt. Op die momenten zijn de honden thuis.
Omdat mijn klant in 9 landen vertegenwoordigd is, horen er ook internationale reizen bij. Ik vlieg regelmatig op 1 dag naar Europese steden voor bezoeken aan de klant of mijn locale collega's. Ook dan zijn de honden thuis, en worden ze door oma verzorgd. Maar....soms kunnen we werk en hobby combineren!
Het begon ooit als grapje, dat ik tegen mijn collega's zei: "als ik nu toch naar Milaan, Barcelona, Parijs of andere steden moet, dan combineer ik dat wel met een show!"
Tja, en dan opeens vallen data samen waardoor ik wat zaken moest gaan combineren. Ik had al voor de Kerstshow ingeschreven in Denemarken, voordat er besloten werd dat op 1 december de transitie van alle IT diensten zou plaatsvinden. Ivm deze gebeurtenis, zouden al onze teamleden naar 1 van de klant vestigingen gaan, om de overname wat extra aandacht te geven. Voor mij was dit simpel; Ik ga wel naar de Nordics, want daar ben ik dan toch al! Zo gezegd zo gedaan.
Afgelopen vrijdag middag heb ik Vincent en Chanel gewassen en geborsteld. De caravan werd ingepakt en zo konden we zaterdag ochtend vroeg vertrekken. Alle boppers in de Laguna. (3 in de achterbak, 3 op de achterbank en Babs mag voorin naast mij liggen) Zaterdag avond werden we bij vrienden warm onthaald met eten, wijn en veel gezelligheid.
Zondag ochtend zijn we 40km verderop naar de "Jule Udstillung" gegaan. De Denen beginnen op op de 1e dag van advent al met kerst, en dat is overal goed te merken. Ook op de show: Christmas carols klonken de hele dag en er stond een gigia kerstboom in de hal, zelfs de ringnummers waren in kerstsfeer. Er waren 40(!!) Bobtails ingeschreven, en de Denen weten als geen ander hoe je een show gezellig moet maken. Vincent won zijn klasse, en won even later ook het CAC! Dit overtrof toch echt al mijn stille verwachtingen... hij is jong, groot, en heeft tijd nodig om volwassen te worden. Maar de keurmeester was lyrisch, en ondanks zijn 'onvolwassen uiterlijk' vond ze hem in bouw en gangwerk de beste. Zoooooo, wat was ik trots!!!!!
Daarna mocht Chanel. Ze was de enige in haar klasse, en kreeg de kwalificatie om mee te dingen naar het CAC. Ze moest het opnemen tegen een hele mooie teef uit de openklasse en een mooi jeugdteefje. Ze kreeg het reserve CAC, waar ik heel tevreden mee ben gezien haar jeugdig uiterlijk.
Na afloop wordt er bij de Denen altijd heerlijk gegeten, wat een erg leuke afsluiting van een dergelijk evenement is. Ik ben later weer met de Deense vrienden mee naar huis gegaan, waar we konden napraten, en ik weer een mooie les over Scandinavische honden en stambomen heb gekregen. Lis en Hans Ove fokken al meer dan 40 jaar, en konden mij foto's laten zien, met bijbehorende info over karakter, gezondheid etc van vele generaties honden die de voorouders van mijn honden zijn. (Coco's vader is immers Deens) Zo leuk, en zo waardevol!
Op maandag hebben we heerlijk uitgeslapen. (ja, de legpuzzel in de caravan was weer compleet; Inge met 5 honden op bed, lekker warm maar ik lag wel als een mummie klem onder het dekbed)
's Middags had ik de afspraak in Brondby met de klant. De honden bleven even achter in Lyngby. De klant vroeg als eerste of ik had gewonnen op de show, waarop ik tot zijn groot plezier kon melden dat Vincent zijn 1e punt voor het Deens Kampioenschap had gehaald. De meeting was verder zakelijk en verhelderend. Het is altijd prettiger om elkaar te ontmoeten, dan uitsluitend via telefoon/mail te moeten communiceren.
Om 16.15hr konden we huiswaards. We namen de boot van 18.15hr, waar ik -net als op de heenweg- met de honden in de caravan bleef. Zo konden we even eten en relaxen. Na een vlotte rit naar huis, reden we om 1 uur vannacht hier thuis weer de oprit op.

Een prima combi om zo te doen. De honden vinden het geweldig om mee te gaan en genieten van de aandacht, de wandelingen in vreemde bossen en parken met allemaal nieuwe luchtjes.... en zijn nu moe van hun drukke weekend.
We gaan nu plannen om dergelijke combinaties vaker te doen. Zwitserland, Spanje, Italie... allemaal leuke landen om work & pleasure te combineren!