zaterdag 24 januari 2009

Onthand

Daar zit ik dan, met een verbonden hand. Auw.
Onbewust doe ik telkens toch teveel, vergeet ik dat ik mijn rechterhand niet moet gebruiken, en wordt ik genadeloos afgestraft door felle pijnscheuten.
Ik red me prima... ik loop de hele dag in een joggingbroek en op Croc's, make-up maar achterwege gelaten en met mijn aangepaste koelkast inhoud (alles hapklaar, voorgeneden, en makkelijk te openen) kan ik de winter wel doorkomen als het moet.
De afgelopen weken steeds bedacht wat er allemaal voorbereid moest worden; ik kan immers geen grote kluiven doorbreken, dus hebben we deze keer '1 haps koekies'. Alvast voer voor 2 weken in tonnen gedaan, want een 20kg zak openmaken en omkeren zit er ff niet in. Vincent, Chanel en Shanti donderdag geborsteld en in speciale spray gezet waardoor hun vacht wel zachter wordt, maar minder zal klitten. Wijn met schroefdoppen ingeslagen en plastic handschoenen gehaald zodat ik geen douche hoef te missen... Jaja, eeen slimme meid is op deze on(t)handige situatie voorbereid!

Maar dan nog loop je tegen dingen op waar je nu eenmaal 2 handen voor nodig hebt; wat dacht je van tandpasta uit de tube knijpen, of een elastiek bij de honden indoen omdat Jut en/of Jul die er weer eens uitgevreten hebben...
De boppers vinden het wel lollig dat ik zo door huis heen slof...ik heb niets te doen, dus alle aandacht voor hen! Vanmiddag op de bank een boek gelezen met uiteraard Boppers op de bank, voor de bank, naast de bank... zo gezellig, en natuurlijk Chanel op schoot, waardoor ik mijn zere hand mooi op haar zachte vacht kon parkeren. (Da's beter dan een kussen hoor!) Ook het boek kan tegen haar geparkeerd worden zodat ik geen kramp in mijn linker hand hoef te krijgen! Multi tasking zo'n OES op schoot!!

Ik blijf zo ongeveer elk half uur proberen of ik toch niet al een beetje iets met mijn rechter hand kan doen... Noem het maar grenzen verleggen ofzo. Mijn linker hand doet z'n uiterste best om alles zo goed mogelijk te vervangen, maar mijn hersen denken dat alles in spiegelbeeld moet worden uitgevoerd. Dus een dop draai ik nu de verkeerde kant op waardoor de fles niet opengaat, en ik zit als een malloot op de rechter muisknop te drukken, omdat mijn linkerwijsvinger het 1:1 van mijn rechterwijsvinger wil overnemen. (eigenlijk best slim?)
Ook een hond aaien is toch niet hetzelfde, en als ik het dan toch met mijn rechter vingertoppen vanonder het verband wil doen, draait de hond in kwestie zojuist, of duikt er een ander tussen waardoor ik jodelend besef dat ik ook dit maar met links moet gaan doen.
Muffin loopt nu dus maar met een klemmetje ipv een elastiek in, wat ik met 1 hand kan bevestigen, en ik dacht maar eens een ommetje te maken als tijdverdrijf. Muffin vond dat wel leuk, en ik liep met mijn jas dichtgeklemd maar een kort rondje omdat ik met 1 hand geen rits dicht krijg. Sorry Muf, hopelijk gaat het volgende week beter.