vrijdag 1 mei 2009

Aftellen

De laatste week is ingegaan en het aftellen is begonnen. Bij alle zwangerschappen van mijn meiden in het verleden, vond ik de laatste week altijd het langst duren. En nu ervaar ik dat weer exact hetzelfde. Daarbij komt nog eens dat ik -doordat Vincent haar 3 dagen achtereen gedekt heeft- niet precies weet wanneer we dus op de 63e dag uitkomen. Volgens de echo zou het donderdag zijn... maar ja, diezelfde echo liet maar 4 pups zien. Als we nu naar Shanti's bolle buik kijken krioelt het daar vanbinnen en staat haar huid strak als een ballon. Uhhh dat zouden wel 4 dikke mega pups moeten zijn, en veel (heel veel!) vruchtwater. Ja alles is mogelijk, maar aan de omvang en de beweging in haar buik te zien en te voelen reken ik stiekem toch op een flink nest. Ach, we zullen zien. Ik ben alleen ongeduldig en nieuwsgierig en ik wil het weten en ik wil ze zien en, en, en... nou ja het duurt zo lang! ;-)


Vandaag ga ik de werpkist neerzetten. Voor het eerst niet in de huiskamer, maar in mijn werkkamer. Zo zal ik de hele dag bij Shanti en haar pups zijn, ook als ik werk. Ze kan er lekker rustig voor haar pups zorgen, zonder dat de andere honden met hun nieuwsgierigheid onrust kunnen veroorzaken. Logeerbed staat ernaast, dus ik zal de komende weken beneden bij haar kunnen zijn.
De werpkist kan weer van zolder worden gehaald, de vetbedden en handdoeken wassen, spulletjes voor (tijdens en na) de geboorte afstoffen en de nieuwe bodem voor de kist op maat maken. Ik heb een warmte plaat aangeschaft. Een soort sudderplaat voor puppies zeg maar :-) Uit allerlei onderzoeken is gebleken dat dmv vloerverwarming de warmte beter en constant op peil gehouden kan worden, en dat warmte van onderaf aangenamer is dan via een lamp bovenaf, en pups minder snel uitdrogen. De plaat beslaat maar de helft van de kist dus Shanti kan ernaast gaan liggen zonder de warmte. Ik ben erg benieuwd hoe ons dit gaat bevallen.
Ondertussen zijn we natuurlijk ook alweer druk bezig met de namen voor pups. Moeilijk hoor.... ik weet dus niet hoeveel het er worden, maar de stamboomnamen moeten wel binnen 10 dagen bij de kennelclub binnen zijn. Ik heb er nu 5 voor reuen, en 5 voor teven. Het thema? Ja, wat kan het anders worden dan wanneer je de meest heerlijke Franse Parfum en de absolute top Franse Champagne combineert... dat worden dus Fransozen!
Nog 3, 4 of 5 dagen wachten... laat ze nou maar geboren worden dan kan mijn onrust weer bedaren.