dinsdag 19 mei 2009

Alles draait om eten

Wat doe ik zoal de hele dag?
pups aanleggen, Shanti helpen om te gaan liggen zonder op zwervende pups te drukken. Kist schoonmaken, werken, pups aanleggen, werken, pups laten drinken, pups wegen, puppy visite ontvangen, huis schoonmaken, pups laten drinken, andere honden verzorgen, pups voeden, pups wegen, 2 uurtjes slapen, pups voeden, 2 uurtjes slapen etc etc

Nee, het is geen klaagzang! Het is nog steeds erg leuk, maar alles blijft spannend rondom de 3 kleintjes. Ze groeien wel, maar erg traag. En er hoeft maar iets kleins te gebeuren, of ze staan weer stil, of vallen zelfs weer 10 gram af. 2 stapjes naar voren, 1 stapje terug. Elke weeg-beurt is spannend, en vergt wat stress bij mij. Ze lijken zo tevreden, en hebben volop energie.... toch blijven ze ver achter bij de dikkerts.

Shanti doet het perfect. Afgelopen weekend heb ik haar lekker van top tot teen in bad gestopt en geborsteld. Wat genoot ze ervan! Even gewoon aandacht voor haar..
Ze eet inmiddels 3x zoveel als normaal, en dan ook nog eens speciaal voer met extra voedingstoffen voor haar zodat ze geen roofbouw op haar eigen lichaam hoeft te plegen. De pups nemen wel... dat zijn eigenlijk net parasietjes ;-)

Als ik zo een dag in ogenschouw neem, staat alles in het teken van eten. Eten voor Shanti, eten voor de pups.
Eerder al probeerde ik flesvoedingen bij te geven, echter kleine eigenwijze pupjes die een prima mama hebben willen geen fles! Zodoende zorgde Shanti voor de groten, en de 3 kleinsten kregen van mij sonde voedingen erbij. Helaas worden ze daar nu weer net te groot voor (Stippel werkte alles er gewoon weer uit!) dus deed Shanti alles alleen. Gelukkig is het vandaag eindelijk bij de hele familie doorgedrongen hoe lekker een fles voeding is, en de een na de ander lurkte enkele cc's naar binnen. Jubel jubel! Godzijdank! Nu kan ik weer gaan helpen, en kan ik hopelijk de kleintjes weer verder op weg helpen om achter hun grote broertjes en zusjes aan te groeien!
En als ze dan wat groter zijn... dan kan ik ook de nachtvoedingen terug gaan brengen... en misschien wel weer in mijn eigen bed gaan slapen! ohh.... dat zou luxe zijn? haha

Ach ja, dus alles draait om eten...
Ondertussen worden ze steeds leuker; de oogjes zijn aan het kieren, zojuist reageerden er al enkele pups op geluid, en ze stappen al wat klungelig door de kist heen. Nog een weekje en dan rennen ze waarschijnlijk al!