woensdag 2 december 2009

Puppy fotografie voor gevorderden

1 week zijn ze alweer, wat gaat de tijd snel. De attente site bezoekers hebben al gezien dat er nog maar 9 pups vermeld staan. Na 3 dagen bleek 1 pupje toch niet gezond te zijn. Dierenarts, antibiotica en TLC mochten niet baten. Binnen een paar uur schoot ze onder mijn handen door...
Uithuilen en doorgaan. Focus op het positieve: 9 gezonde pups en een super lieve en zorgzame Pien, die haar kinderen op en top verzorgt.

De puppy aanvragen komen met vliegende vaart per mail en telefoon binnen. Afgelopen dagen zijn de meeste nieuwe eigenaren al geweest, en was er genoeg te kletsen en te luisteren. Altijd weer leuk, en soms ontroerend om de verhalen te horen van de aspirant eigenaren; het wordt voor niemand de 1e Bobtail... dus de herinneringen en foto's zijn leuk om te delen.

Vandaag maar weer eens een poging gewaagd om het grut op de foto te zetten, om de wekelijkse update te verzorgen. Na 126 foto's was ik klaar, en kon ik met enige moeite er van elke pup wel 1 uitzoeken die goed is voor op de site. Het schaapje bleef geduldig liggen, maar de pups waren maar amper in toom te houden!
Ik wilde geen lelijke flits-foto's.. dus met wat extra spotlight toch geprobeert om ze te portretteren. Leuk hoor, als je zo'n fotografie opleiding doet. Maar wel jammer dat ik nog steeds in een frustratie fase zit waarbij ik weet wat ik wil, hoge eisen stel, en dus niet oplever wat ik eigenlijk zou willen opleveren. Tel daarbij op dat ik nu wat meer aan mijn camera klooi dan de gemiddelde Kodak-snapshot-fotograaf, en met mijn stomme kop vergeet instellingen terug te zetten. (ja, dat was les 1 van de gevorderde cursus: 'zorg dat je altijd een ritueel hanteert, en je camera altijd terugzet in de basis instellingen voordat je hem opbergt' ) ahum.... bij het bekijken van de 126 foto's vond ik ze zo korrelig... juist, stond dus nog op 1600 ISO.
Ik doe het de pupjes maar niet aan om nogmaals met schaap te moeten poseren... volgende week zal ik beter opletten.